Děkujeme za pochopení.
M28a76r65i59e 17J12a61n36d93o82v59á
Dala jsem karmu, i když jsem knihu nečetla a film neuvidím. Nemám ráda násilí. Nicméně myslím, že recenze jste se zhostil dobře.
Š59t65ě64p84á54n 81B40i64c42e92r34a
Dá se někde zjistit, kolik dostal film dotací ze státní kasy?
J89a74n 28P67a23v83l50í80k
Jistě, dá, pane Bicero. Ale to si zjišťujte sám. Otvírá se vám kudla v kapse?
M27a19r12t42i39n 88F20a98l56t43ý48n
Když nemůžeš pochválit, raději mlč, jak se říká.
M86a66r50i86e 30J63a90n20d77o76v46á
To jste psával u diskusí pod vašimi filmovými počiny, ne?
M28a42r68t91i84n 86B59r19a42u17n
Jedná se o film, který jsem neviděl a ani neuvidím. Proto nehodlám psát žádnou kritiku nebo pochvalu ani recenzi. Omezím se jen na svůj pohled. Filmů s příbuznou tématikou jsem viděl několik. Mezi nimi vynikají Pianista a Život je krásný. Oba jsou natočeny způsobem, kdy vám běhá mráz po zádech, zároveň ale vidíte "světlo na konci tunelu". Tyto hrůzy je třeba připomínat především mladé generaci a to způsobem, který je schopná přijmout. U nabarveného ptáčete si tím nejsem jistý. Už jen ta délka je neúnosná. Tři hodiny jsou moc i pro milovníky současných komixových blbinek, natož pak pro návštěvníka filmů z poselstvím. To se po tak dlouhé době vytrácí. Totéž platilo i pro film Pianista, jenže režisér Roman Polanski to natočil tak bravurně, že těch 150 minut uteklo jako voda.
Další stránkou je ona brutalita což už je ovšem na posouzení každého diváka. Jak jsem napsal, tento film jsem neviděl a ani jen neuvidím, takže to nekritizuji, jen si myslím, že podobnou látku by bylo vhodnější zpracovat modernějším filmovým jazykem.
J26a21n 56P56a32v34l95í44k
Uměl bych přidat k těm Vašim příkladům další, např. Wajdovy filmy Kanály, Popel a démant, Katyň. Modernější filmový jazyk by nejspíš přitáhl více publika, ale myslím, že o to režisérovi nešlo. On to chtěl udělat tak, jak to udělal bez ohledu na úspěch, jinak by se s tím deset let nepáral. Mně je ten "nemoderní" filmový jazyk blízký, ve filmu považuji jako dominantní výtvarné umění, zjednodušeně čím méně slov, tím lepší film, když o něčem vypovídá. Proto mám rád např. filmy Fr. Vláčila, kde se to dialogy taky moc nehemží. Jestli Marhoulův film bude mít divácký úspěch u nás nebo v zahraničí nevím, nicméně úspěch byl již účast na benátském festivalu, kde získal cenu studentské poroty. A délka? Kdo chce, tak se na to připraví. Např. A.Wajda inscenoval v krakovském divadle svého času Dostojevského, už nevím zda to byli Běsi (neviděl jsem to), mělo to trvat skoro celou noc a lidi to vydrželi.
Z81d82e30n93ě80k 46B33á33r41t46a
Knihu jsem jen prolistoval a úplně mi to stačilo,ta barvitě popsána zoofilní scéna doufám ve filmu není,pro mě to byl signál knihu odložit.
J59a92n 40P12a50v71l82í10k
Nepsal jsem o knize, k ní mám určité výhrady, film považuji za lepší než předloha.
B69o95h35u21n95k34a 15J14a70k54u93b39c97o38v93á
Zajímá mne od samého začátku a nyní ještě víc. Děkuji.
V55á22c58l48a76v 24F69i84s72c32h63e98r
Autor knižní předlohy je polský emigrant v USA, který si údajně veškeré popisované a následně Marhoulem nafilmované hrůzy vymyslel, nebo přibarvil, aby se v novém světě, coby emigrant co nejlépe prosadil. Obdobně se zachoval Škvorecký, když po útěku na západ naspal román Mirákl. O tom, že válka byla otevřením pandořiny skříně nejbestiálnějších zvěrstev vyvrhelů všech typů není pochyb. Jde jen o to, do jaké míry lze Marhoulovi uvěřit, že se nechtěl především zviditelnit na vlně hororových válečných hrůz.
J18a69n 86P95a87v76l75í77k
Film ani román není o válce, pouze děj probíhá během války. Je o určitém vzorku lidí, kteří v té době žili. Kvalita literárního díla určitě není závislá na tom, zda autor líčí skutečné události a postavy, nebo si ty události nebo postavy vymyslel či přibarvil, jak píšete. A pokud jde o režiséra Marhoula, který na filmu pracoval přes 10 let, domnívám se, že to by bylo příliš neefektivní zviditelňování se, kdyby mu šlo jen o tohle.
J64a16n 57J54a58n47k47o37v74i65č
Díky za zhodnocení, těším se na něj....
- Počet článků 125
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1018x