Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bílí andělé

Kdyby mi o nich někdo vyprávěl, asi bych věděl, jak vypadají. I když jsem to vlastně tak trochu věděl, protože na stěnách světnic, kam jsem někdy nahlédl, visely barevné obrázky se svatými, 

kolem kterých se vznášela mimina s křídly a tvářemi jak slabikáře a nahými prdelkami. Jenomže to jsem nevěděl, proč je ten svatý tak obletovaný andělíčky, někdy se přihodilo, že jsem se ocitl uprostřed hejna holubů a jak najednou začali splašeně poletovat, měl jsem pocit, že mě těmi svými křídly začnou lechtat a já o lechtání nemám zájem. Jsem úspěšně lechtivý dodnes, proto taky nemám rád masáže, které jsme měl předepsány, když jsem byl jednou v lázních. Tenkrát se masérka opřela dlaní do mých zad, trhnul jsem sebou a ona si myslela, že mě to bolí, což nebyla pravda, cuknul jsem jenom proto, že jsem tak lechtivý. Smála se, když jsem jí to řekl a musel jsem se hodně snažit, abych sebou pak už neškubal. Ti andělíčci na obrázcích se mi stejně nelíbili, na můj vkus byli dost vypasení a vypadali nějak moc andělsky.

Sníh byl všude, jen cesta byla projetá povozy a prošlapaná, dokud vedla k chalupám. Pak už byla jenom ta obrovská peřina navlečená do bílé duchny a neporušená lidskou stopou, jen s nějakými záhyby, které si vytvořila nerovná zem. Na povrchu škraloup a nohy se propadaly až po kolena. Jinak bezmezné ticho rozprostírající se do dálky, kam mohl dohlédnout havran sedící na holé větvi plané jabloně. Jen chroupání bylo slyšet zřetelně v tom tichu, jak se nohy bořily do hlubokých závějí, a zdálo se mi, že kroky jsou provázeny ozvěnou. Šlo se těžko, pomalu, až k lesu. Větve smrků se prohýbaly pod náloží sněhu a chvíli jsem postál, abych tu zimní krásu chytil a na chvíli zastavil čas. Nic jiného není, jen ten obraz před očima a mírný vítr, který si pohrává s větvemi. Ty se kývou a pak z nich padají drobné chuchvalce sněhu a najednou vidím, že jsou to letící andělé, celí bílí, poletují, jakoby si hráli na honěnou, ale prdelky mají zakryté a ani trochu nejsou vypasení. Vezmu sníh do ruky a otřu si obličej, abych se přesvědčil, že je. Sníh studí v ruce i na tváři. Svítí. Je tak čistý, že dostanu chuť, udělám si koulí a lížu jak zmrzlinu.

Jsem sám, jediný, kdo to vidí, o tom svědčí neporušená cesta přede mnou a jen moje stopy za mnou. Andělé se honí a už se to ticho prolomilo a slyšet je smích a křik, takový, jak děti tropí ve škole. Zvedl se vítr a honička se rozvířila a andílci padali rychleji a zase se zvedali a lítali ve vzduchu. Pak si vzpomenu, jak se dělají andělíčci, a padnu na záda s roztaženýma rukama. A znovu, až jich tam je deset. Začalo se stmívat, čas najednou pospíchal a já musel také, abych se dostal zpět.

Zimní prázdniny skončily, ve škole jsme vysedávali a poslouchali o družstevnicích, které jezdili na traktoru, o údernících, kteří překračovali plán, zpívali přes spáleniště, přes krvavé řeky a recitovali vesele do školy, vesele ze školy, vesele každý den, do práce všichni jdem. Pak jsme psali slohovku o zážitku ze zimních prázdnin. Napsal jsem o těch bílých andělech. 

Druhý den si mě učitelka zavolala a začala mi povídat o tom, že žádní andělé nejsou, že jsou to pověry, kterým v dnešní době nikdo nevěří, a že musím napsat něco jiného. Pak se otočila zády, a já viděl, že má na nich rudá křídla a holou, tlustou, červenou prdel.

A pak že nejsou andělé.

Autor: Jan Pavlík | sobota 9.2.2019 21:32 | karma článku: 12,49 | přečteno: 269x
  • Další články autora

Jan Pavlík

Vždycky se najde nějaký Hamáček

Chtěl jsem napsat odpovídající výraz, jenomže ono by to v titulku článku asi neprošlo, tak si musím vystačit s nepříliš poetickou metaforou.

12.4.2022 v 17:27 | Karma: 15,63 | Přečteno: 571x | Diskuse| Ostatní

Jan Pavlík

Bohorodičko, vyžeň Putina

zaznělo v chrámu Krista Spasitele v Moskvě v roce 2012 před prezidentskými volbami v podání dívčí punkové skupiny Pussy Riot.

9.3.2022 v 18:42 | Karma: 21,14 | Přečteno: 361x | Diskuse| Ostatní

Jan Pavlík

Teror ve Sněmovně

Netrpím masochismem, proto také nesleduji hodinové výstupy opozičních poslanců zejména z SPD ve Sněmovně. Nemám na to čas, ani to na rozdíl od ostatních poslanců a novinářů, případně dalších zainteresovaných, dělat nemusím.

16.2.2022 v 18:33 | Karma: 18,36 | Přečteno: 542x | Diskuse| Ostatní

Jan Pavlík

Kam s vakcínami?

Jednoho dne se před branami Lánského zámku objevily nákladní vozy velmi podobné těm, které převážely humanitární pomoc přes hranice Ukrajiny v době, kdy ruští vojáci trávili v příslušné části Ukrajiny dobrovolně dovolenou.

4.3.2021 v 13:16 | Karma: 17,64 | Přečteno: 356x | Diskuse| Ostatní

Jan Pavlík

Láska k nouzovému stavu je nezničitelná

Dnes o půlnoci končí nouzový stav, jehož prodloužení ve čtvrtek 11. února sněmovna neschválila. A hned bezprostředně navazuje další nouzový stav, nově vyhlášený, kterým vláda vyhověla žádosti hejtmanů,

14.2.2021 v 19:02 | Karma: 22,87 | Přečteno: 513x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Jako prd do Stromovky, posmívá se Fico slovenské sbírce pro Ukrajinu

29. dubna 2024  10:08

Slovenský premiér Robert Fico označil úspěšnou sbírku na munici pro Ukrajinu, ve které Slováci už...

„Islamisté si tu dělají, co chtějí.“ V Hamburku žádali zřízení chalífátu

29. dubna 2024  9:54

Víkendová demonstrace radikálních muslimů v severoněmeckém Hamburku, při které účastníci požadovali...

Královéhradecký kraj opět očekává těsný souboj ODS s hnutím ANO

29. dubna 2024  9:50

Billboardy a plakáty už několik dnů patří kandidátům červnových voleb do Evropského parlamentu. A...

Žena, kterou ve žďárském útulku surově pokousal pes, v nemocnici zemřela

29. dubna 2024  9:48

Svým velmi vážným zraněním podlehla dvaašedesátiletá žena, kterou v půlce dubna napadl v psím...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 125
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1018x
Chodím po cestách méně prošlapaných, poněkud stranou davům.

Seznam rubrik

Oblíbené knihy